tilgift

Verificeret
Artiklens indhold er godkendt af redaktionen.

tilgift, biydelse, der følger med ved købet af en hovedydelse og som regel er "gratis", dvs. ikke særskilt prissat. Den danske Markedsføringslov forbød i mange år erhvervsdrivende at yde tilgift til forbrugere, medmindre tilgiften var af ganske ubetydelig værdi, dvs. helt uvæsentlig i forhold til hovedydelsen og højst af en værdi på et par kroner. Den traditionelle begrundelse for forbuddet var, at ydelse af tilgift indebærer en uheldig sløring af prisdannelsen. Med virkning fra 1.1.2007 er forbuddet imidlertid ophævet, og det er tilladt for danske erhvervsdrivende at yde tilgift, såfremt betingelserne i Markedsføringsloven § 9 er opfyldt, dvs. at tilbudsbetingelserne skal være klare og lettilgængelige for forbrugerne, og værdien af biydelser skal oplyses.

Vind tre bøger i Den Store Danskes quiz.

Gå til quiz.

 

Find bøger

   
   Find Lydbøger
hos Storytel
   Find bøger
bogpriser.dk
   Studiebøger
pensum.dk
   Læs e-bøger
hos Ready

 

Hvad er et tag? Tags er artiklens nøgleord. Artikler med et fælles tag findes ved at klikke på tagget. Når du er logget ind, kan du tilføje tags og dermed skabe sammenhænge.
Nyhedsbrev

Om artiklen

Seneste forfatter
Redaktionen
02/02/2009
Oprindelige forfattere
CH-J
02/02/2009
MKok
02/02/2009

© Gyldendal 2009-2014 - Powered by MindTouch Deki