kontorchef

Verificeret
Artiklens indhold er godkendt af redaktionen.

kontorchef, stillingsbetegnelse for en offentligt ansat eller funktionær i en privat virksomhed på mellemlederniveau eller overordnet niveau. En kontorchef er ansvarlig for den virksomhed, der udøves i et kontor, og den direkte overordnede for de ansatte i kontoret.

Ordet kontor kommer af fransk comptoir 'disk', oprindelig 'skrivestue, tælledisk', af compter 'tælle', af latin computare 'tælle sammen'.

 

Find bøger

   
   Find Lydbøger
hos Storytel
   Find bøger
bogpriser.dk
   Studiebøger
pensum.dk
   Læs e-bøger
hos Ready

 

Hvad er et tag? Tags er artiklens nøgleord. Artikler med et fælles tag findes ved at klikke på tagget. Når du er logget ind, kan du tilføje tags og dermed skabe sammenhænge.
Nyhedsbrev

Om artiklen

Seneste forfatter
Redaktionen
05/09/2011
Ekspert
TheMaze
Oprindelig forfatter
Hertz
31/01/2009

© Gyldendal 2009-2014 - Powered by MindTouch Deki