Nyhedsbureauet Newspaq,

dansk nyhedsbureau, der ejes af A-Pressen. Newspaq leverer redaktionelt indhold i form af både tekst og billeder til hjemmesider, tv-stationer og radiostationer; endvidere nyhedsovervågning.

Nyhedsbureauet Newspaq var oprindeligt medieovervågningsvirksomheden Infopaqs netavis og en overgang Danmarks mest læste. Da dagbladene tog konkurrencen op, opgav Infopaq at drive netavisen videre, og Nikolaj Opstrup købte Newspaq ud af Infopaq og udviklede selskabet til et nyhedsbureau, der også drev netavisen Newspaq og medienyhedstjenesten MediaWatch. I 2007 købte A-pressen Newspaq af Nikolaj Opstrup og fusionerede Newspaq med sin egen arbejdsmarkedsnyhedstjeneste Netredaktionen og NyhedsXpressen. Herefter blev MediaWatch købt ud af Newspaq og etableret som et selvstændigt selskab ejet af JP/Politiken og A-Pressen.

I 2008 besluttede Newspaq at lukke sin netavis og udelukkende fokusere på indholdstjenester til andre medier. I begyndelsen af 2009 producerede Newspaq tekst-tv til fem tv-stationer (TV3, 3+, Kanal 4, Kanal 5 og 6eren) med omkring 600.000 ugentlige brugere, 20 radiostationer (Radio 100FM samt 19 kommercielle lokal- og regionalradioer) med 2 mio. ugentlige lyttere (Gallup) samt netbårne tekstjenester til MSN, TDC, MediaWatch, Avisen.dk, LO, 3F, Metal, DA, 100fm.dk m.fl. med over 2,5 mio. månedlige gemiusbrugere.

Nyhedsbureauet Newspaqs hjemmeside

Kommentarer

Kommentarer til artiklen bliver synlige for alle. Undlad at skrive følsomme oplysninger, for eksempel sundhedsoplysninger. Fagansvarlig eller redaktør svarer, når de kan.

Du skal være logget ind for at kommentere.

eller registrer dig