Symbolleksikon

branding

Verificeret
Artiklens indhold er godkendt af redaktionen.

branding, et firmas måde at gøre et varemærke (brand) kendt på, fx ved at skabe et særligt symbol, logo, for det.

At brande er et modeord, en trend i tiden, og kan også gælde casting, styling, livsstilsanalyse og spindoktorering omkring fx en politiker, et politisk parti, en mediebegivenhed eller -person. Det engelske ord betyder “at brændemærke” kvæg, overført: at give varemærkenavn eller salgsmæssig “identitet”. reklame, varemærke, logo.

Litt.: Livstegn. Encyklopædi Semiotik. Dk, red. T. Thellefsen og B. Sørensen, 2007.

Læs også om branding i Leksikon.

Artiklen branding er en del af Symbolleksikon; en bog med ca. 1400 opslag på over 600 sider. Læs mere om bogen på gyldendal.dk

 

 

 

Find bøger

   
   Find Lydbøger
hos Storytel
   Find bøger
bogpriser.dk
   Studiebøger
pensum.dk
   Læs e-bøger
hos Ready

 

Hvad er et tag? Tags er artiklens nøgleord. Artikler med et fælles tag findes ved at klikke på tagget. Når du er logget ind, kan du tilføje tags og dermed skabe sammenhænge.

Denne artikel stammer fra Symbolleksikon

Nyhedsbrev
Læs mere om branding
branding
(eng., af brand 'mærke'), virksomheds eller org ...Artikel i Den Store Danske

Om artiklen

Oprindelig forfatter
FSte
09/07/2012
  • Læst 605 gange

© Gyldendal 2009-2014 - Powered by MindTouch Deki