eksport marketing

Verificeret
Artiklens indhold er godkendt af redaktionen.

eksport marketing, eksportmarkedsføring, international markedsføring, internationalt orienterede aktiviteter, som indebærer, at en erhvervsvirksomhed fremstiller et produkt eller en serviceydelse i sit hjemland og fysisk distribuerer og markedsfører produktet i et eller flere eksportlande. Eksport marketing adskiller sig principielt ikke fra markedsføring rettet mod hjemmemarkedet, men er i praksis mere kompliceret, bl.a. pga. den større fysiske afstand til markedet og kulturelle barrierer. Gennemførelsen af eksport marketing-aktiviteter kræver derfor en indgående forståelse for de vilkår og betingelser, som den internationale samhandel indebærer, samt en indsigt i det økonomiske, politiske og kulturelle miljø, som hersker på de forskellige eksportmarkeder.

 

Find bøger

   
   Find Lydbøger
hos Storytel
   Find bøger
bogpriser.dk
   Studiebøger
pensum.dk
   Læs e-bøger
hos Ready

 

Hvad er et tag? Tags er artiklens nøgleord. Artikler med et fælles tag findes ved at klikke på tagget. Når du er logget ind, kan du tilføje tags og dermed skabe sammenhænge.
Nyhedsbrev

Om artiklen

Seneste forfatter
Redaktionen
30/01/2009
Oprindelig forfatter
JeSt
30/01/2009

© Gyldendal 2009-2014 - Powered by MindTouch Deki