polycentrisk selskab

Verificeret
Artiklens indhold er godkendt af redaktionen.

polycentrisk selskab, (1. ord af poly- og afledn. af centrum, dvs. 'mange centre'), type af multinationale (transnationale) selskaber, der bearbejder deres udenlandske markeder ved en betydelig lokal tilpasning af produkter, afsætningsmetoder samt salgs- og markedsføringsindsats. Bemandingen af datterselskaberne sker ofte ved ansættelse af lokale ledere.

Vind tre bøger i Den Store Danskes quiz.

Gå til quiz.

 

Find bøger

   
   Find Lydbøger
hos Storytel
   Find bøger
bogpriser.dk
   Studiebøger
pensum.dk
   Læs e-bøger
hos Ready

 

  • Der er endnu ingen tags til denne artikel
Hvad er et tag? Tags er artiklens nøgleord. Artikler med et fælles tag findes ved at klikke på tagget. Når du er logget ind, kan du tilføje tags og dermed skabe sammenhænge.
Nyhedsbrev

Om artiklen

Seneste forfatter
Redaktionen
01/02/2009
Oprindelig forfatter
JeSt
01/02/2009

© Gyldendal 2009-2014 - Powered by MindTouch Deki